Bredbåndsleverandøren BlueCom melder om rekordvekst i salg og inntjening i 2003. Omsetningen på over 94 millioner kroner er en økning på hele 55 millioner fra året før.
Selskapet, med ex-Dell Norge-sjef Eirik Lunde i spissen, klarte å løfte resultatet såvidt over i pluss med et resultat før skatt på 500 000 kroner. I 2002 tapte Bluecom 2 millioner kroner. Ved utgangen av året hadde BlueCom 20 000 bredbåndskunder og er dermed Norges tredje største bredbåndselskap - etter Telenor og NextGenTel.
– Vi har økt vår markedsandel. Mens markedet totalt vokste med 115 prosent i fjor, hadde BlueCom en vekst på 194 prosent, forteller Lunde.
Ved utløpet av 2003 estimerer Bluecom at rundt 316 000 norske husstander hadde ADSL-tilkobling fra de forskjellige leverandørene. Bluecom tror på en totalvekst på 200 000 husstander i 2004.
– Vi har bevisst valgt å ikke delta i det prispresset som har tært hardt på flere av våre konkurrenter. Ved å bygge ut egen infrastruktur og bare leie linjer fra Telenor, vil BlueCom ha større herredømme over kostnadsstrukturen, samtidig som selskapet kan tilby ny teknologi og større kapasitet tidligere enn mange konkurrenter.