Bedrebolig.no ble lansert i forrige uke, og har til nå 50 medlemmer. Daglig leder Kjetil Seigen i markedsportalen er optimistisk og forventer 5.000 medlemmer innen 2004. Medlemskap er gratis.
- Vi skal tjene penger allerede i år og vi lover en forbrukerrevolusjon for internett-handel med vår portal, sier han til digi.no
For det er ikke bare Bedrebolig.no som skal tjene penger. Det skal også vi som privatpersoner som kan forvente å spare fra 30 til 40 prosent på innkjøp over Internett. Varene blir kjørt hjem til deg uten fraktkostnader uansett hvor i landet du måtte bo.
Bedrebolig.no handler alle sine varer gjennom de svenske grossistene Ahlsell og Gelia som har kontorer i Norge, Sverige, Danmark og Russland. Portalen kan i dag tilby over 300 produkter, men Seigen forventer et sortiment på nærmere 1.000 produkter innen utgangen av april.
Det er spesielt på innredning mot baderom og kjøkken, belysning, hagemøbler og "gjør det selv produkter" bedrebolig.no i dag har et godt tilbud. Portalen retter seg mot alt fra førstegangsetablerere i 20-årene til de mer etablerte i 50-årene.
- Vi mener tiden er inne for at forbrukerne nå kan handle denne type kvalitetsprodukter på Internett. Tiden har lenge vært moden for å handle musikk, reiser og bøker på nett, så hvorfor ikke handle på en enkel måte på det vi trenger i en bolig, sier Seigen.
Han viser til andre aktører i Danmark, England og USA som kan vise til sterk vekst og økende markedsandeler nettopp innen dette feltet.
Integrasjonen av løsningen til bedrebolig.no er levert av CoTech og betalingsløsningen fra Netaxept.