En rekke kunder av Skandiabanken har helt siden onsdag kveld meldt om at bankens nettsted og nettbanksløsning er utilgjengelig. Enkelte melder om at nedetiden har vart i to døgn. Dette betyr at disse kundene ikke får betalt regninger eller gjort andre typer transaksjoner.
Les også:
- [21.08.2007] Skandiabanken sliter med nettbanken
- [31.03.2004] Skandiabanken har bransjens mest fornøyde kunder
- [25.03.2004] Nettbank-problemer nå rettet
digi.no har forgjeves forsøkt å få Skandiabankens ledelse i tale, men bortsett fra adminitrerende direktør Øyvind Thomassen, som ikke var oppdatert om situasjonen, er resten bankens kontaktpersoner foreløpig opptatt i møter. Vi kommer tilbake med mer informasjon så snart vi får tak i en av disse.
På Skandibankens kundeservicetelefon får vi bekreftet at det er oppstått tekniske problemer, men ingen informasjon om hva som egentlig er galt. Det gis heller ingen prognose om når nettstedet vil bli tilgjengelig igjen.
Oppdatering:Det som derimot er klart, er at utilgjengeligheten ikke gjelder for alle. Mens enkelte ikke kommer på forsiden engang, får andre brukt nettbanken som normalt.
Ut fra digi.nos egne tester, kan det se ut som om utilgjengeligheten skyldes nettverksproblemer. Vi kommer fint inn fra maskiner knyttet til én Internett-leverandør, men får ikke kontakt fra maskiner tilknyttet en annen Internett-leverandør.
En ny sak med uttalelser fra Skandiabanken finner du her.