Forbrukerombudet kritiserer NextGenTel for mangelfull informasjon i ADSL-markedsføringen og varsler straff hvis selskapet ikke endrer markedsføringen, ifølge NTB.
NextGenTels annonser har til nå kun opplyst om månedsprisen på ADSL-abonnement.
Forbrukerombudet reagerer på at det ikke står noe om at kundene også må betale et betydelig etableringsgebyr og at abonnementskontrakten binder kundene til NextGenTel i inntil to år.
- Vi har vært i kontakt med NextGenTel om mangelfull informasjon i markedsføringen deres før. Men den villedende og lovstridige praksisen har fortsatt, og nå setter vi foten ned, sier seksjonssjef Bente Øverli hos Forbrukerombudet, ifølge NTB.
Ombudet reagerer også på at selskapet heller ikke opplyser om at ikke alle i landet kan få bredbåndsoppkobling. NextGenTel har fått frist til 24. juni for å rette opp manglene Forbrukerombudet har påpekt. Skjer ikke det, vil selskapet kunne bli ilagt forbudsvedtak med tvangsgebyr.