Gjensidige NOR skal fornye dagens PC-plattform til 2500 brukere og har valgt å forsette samarbeidet med ErgoGroup. Postens datterselskap skal levere design, implementering og drift av plattformen.
Samlet verdi på avtalen er 200 millioner kroner over fem år.
Gjensidige NOR outsourcet i 2001 all IT-drift til ErgoGroup som fikk ansvaret for kjøp av IT-infrastruktur og drift av forretningskritiske systemer. Ifølge pressemeldingen ligger Gjensidige NOR an til å oppnå besparelser på 300-400 millioner kroner over kontraktens femårsperiode.
Gjensidige NOR har ved hjelp av konsulenter fra IBM benyttet Gartner Group sin Total Cost of Ownership-modell for å analysere PC-infrastruktur og driftstjenester som ErgoGroup leverer til Gjensidige NOR. Analysen ble utført i oktober 2003.
Resultatene av analysen viser at ErgoGroup leveransen er svært kostnadseffektiv. Leveransen skårer spesielt høyt innenfor områder som brukerstøtte, drift, administrasjon og standardisering.