PCer blir stadig likere, men det er forskjeller likevel, viser ferske tall fra en undersøkelse American Customer Satisfaction Index gjennomfører hvert kvartal.
Undersøkelsen gjennomføres hvert år og viser nå at kundene er litt mer fornøyd med sine kjøp.
Løftet skyldes at prisene er lavere, at kundene ser at de får mer for pengene og at man opplever mindre problemer. På en skala fra 0-100 scorer levernadørene i snitt 74 poeng.
Ikke uventet vinner Apple - Apple-eiere gir Apple i snitt 81 poeng. Apple-maskiner skiller seg fra andre maskiner og Apple-brukere er kjent for sin lojalitet, skriver Cnet.
Det er mye vanskeligere å skille seg ut på PC, men Dell er en klar vinner med 79 poeng fra sine kunder.
HPs bedriftskunder er enda litt mer førnøyd og kryper forbi Dell på i dette markedet.
Men det mest overraskende er hvor misfornøyd HPs privatkunder er med sine maskiner. Eiere av HP-maskiner gir i snitt 71 poeng og eiere av HP-maskiner med Compaq-merke gir bare 69 poeng.
HP er konkurransedyktige på pris, viser undersøkelsen. Men kundene angir at kvaliteten klart har falt siden den samme undersøkelsen ble gjort midten på 90-tallet, skriver Cnet.