KORTNYTT

Gavmilde Firefox-tilhengere

Innsamlingsaksjonen for markedsføring av nettleseren Firefox har gått over all forventning.

Harald BrombachHarald BrombachNyhetsleder
1. nov. 2004 - 14:03

Aksjonen som ble ledet av SpreadFirefox-nettstedet for å samle inn penger til en helsides avisannonsering for Firefox-nettleseren i The New York Times, oppnådde aksjonens målsetning med svært god margin. I løpet av ti dager ga omtrent 10.000 bidragsytere til sammen omtrent 250.000 dollar.

Ifølge ZDnet UK var det allerede etter tre dager blitt samlet inn 100.000 dollar, mens annonsen anslås å ville koste 50.000 dollar. Annonseringen skal skje i forbindelse med lanseringen av Firefox 1.0 den 9. november.

Pengene som blir til overs skal benyttes til å betale for andre utgifter knyttet til lanseringen, inkludert honorar til Mozilla Foundations PR-selskap.

Selv om Firefox-nettleseren ennå ikke er helt ferdig, er den allerede blitt svært populær. Testutgavene skal til nå ha blitt lastet ned mer enn 7 millioner ganger.

Mozilla Foundation forventer at også den endelige utgaven vil bli etterspurt. Det opprinnelige målet var 10 millioner nedlastinger innen 100 dager, men dette anses nå for å være for enkelt å oppnå. Derfor er denne perioden nå blitt redusert til ti dager.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Tekjobb-Indeksen 2024!
Les mer
Tekjobb-Indeksen 2024!
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra