Microsoft kjøpte i forrige uke opp Sybari, en amerikansk leverandør av serverbaserte antivirus-løsninger.
Sybari-produktene sjekker epost med hele tre forskjellige søkemotorer og virus-fjernere som er lisensisert fra forskjellige leverandører. Disse er Sophus, Kaspersky og norske Norman, har digi.no mottatt et tips om.
Teknikken er altså den komplette Norman antivirus-løsningen, men pakket inn i en større totalløsning og kjørt på en server/gateway.


Markedsdirektør Audun Lødemel bekrefter dette og forteller at Norman anser Sybari-oppkjøpet som gode nyheter.
- Vi signerte akkurat en treårsavtale med Sybari i januar og tror Microsoft vil øke salget. Sybari representerer mesteparten av inntektene vår i USA, som i fjor beløp seg på 13 millioner kroner, forteller Lødemel til digi.no.
Sybari har lisensiert Normans teknologi siden 1998 og har 10000 bedriftskunder i USA.