Ifølge MMI har handelen på Internett nådd nye høyder, der to av tre nordmenn (over femten år) nå handler over nett.
Årsakene antas å være økt trygghet, større vareutvalg og lavere priser i forhold til tradisjonelle butikker.
digi.no omtalte i går norske Visa-brukere som i fjor handlet for hele 4,5 milliarder kroner over hele verden via nettbutikkene tilknyttet Teller i fjor. Så langt i år har vi handlet for 2,9 milliarder kroner, som er en økning på 45 prosent målt fra samme periode i fjor.


Norge har tatt over for USA som det største landet for norske Visa-brukere og det er nettbutikkene innen reise, fly, telebutikker og forbrukerelektronikk.
Les også:
- [18.07.2005] Nordmenn elsker netthandel
- [04.07.2005] Elkjøp tar Netshops duell-utfordring
- [30.06.2005] Mener Elkjøp er sjanseløse på nett
- [06.06.2005] MPX avslører knallvekst
- [03.06.2005] Endelig opptur for Komplett
- [27.05.2005] Komplett tar i bruk analoge metoder
Blant varegruppene som handles mest på nett er datautstyr og elektronikk i toppsjiktet, sammen med klassikere som reiser, bøker og musikk.
Dette er noe Komplett erfarer. I juli registrerte kunde nummer 1.000.000 seg.
Det var Jacob Fuglseth fra Molde som skulle kjøpe en ny MP3-spiller i bursdagsgave til seg selv på Internett som sørget for Kompletts syvsifrete kundetall. Han mottok både reisegavekort og andre overraskelser da nettbutikken feiret den heldige vinneren.