Lørdag ettermiddag fikk kundene i DnB Nors nettbank beskjed om å vente til søndag ettermiddag med å logge seg på, fordi systemet skulle oppgraderes og undergå teknisk vedlikehold.
I dag var banken nede på grunn av teknisk feil fra klokka 10:30 til rundt klokka 14:30. Teknisk sjef Bård Teigeland i DnB Nor sa til digi.no mens banken var nede at et kobbel av eksperter var satt på saken.
– Vi anser dette som et alvorlig brudd, og et av de lengste i vår historie, sier han.


Teigeland kan ikke fortelle hva som er årsaken til feilen, men det har de siste timene foregått intens feilsøking.
Den største IT-leverandøren, EDB, er satt på saken med tillegg av andre involverte IT-leverandører og DnB Nors egne IT-eksperter.
Kunder som forsøkte å logge seg på, fikk denne beskjeden:
Vi har dessverre tekniske problemer, og arbeider med å løse disse. Vi beklager ulempene dette måtte medføre.
Med unntak av tidligere Nor-kunder, ble alle DnB Nor-kunder rammet av feilen.
Rett før 1430, snaue fire timer fra driftsstans, ble det mulig for nettbankkunder igjen å logge seg på.