Telenor sies å slite med sitt omdømme i Norge, men når det gjelder klager til Forbrukerrådet er det ingen som slår Nextgentel. I september ble det klart at Nextgentel toppet listen, med 537 klager, mot Telenors 138, på tross av at Telenor har langt flere kunder.
Les også:
- [28.11.2005] Færre klager på Nextgentel
- [24.11.2005] Nextgentel lover kraftig hastighetsøkning
- [21.09.2005] Nextgentel lover forbedring igjen
- [20.09.2005] Nextgentel får nå flest klager
Det er derfor ingen enkel stilling som nå er blitt ledig, etter at sjef for kundeservice i Nextgentel, Kjell Morten Brendøy, har gått på dagen.
– Kjell Morten har konkludert med at han ønsker å gjøre noen andre ting. Da ble vi enige om at han kunne få områ seg med det uten å måtte gå på jobb, sier Ågnes til TV 2 Nettavisen.
Han medgir at Brendøys stilling har vært tøff og understreker at Brendøy har sagt opp på eget initiativ. Han mener selskapet skal ha en ny sjef på plass snart
Nextgentel har blant annet fått mye kritikk for lange ventetider på telefon til kundeservice, noe som kan tyde på underbemanning på avdelingen.
Du kan lese digi.no-lesernes meninger om Nextgentel og selskapets kundeservice her.