Et nytt marked har de siste åpnet seg for IT-bransjen etterhvert som musikk, video og bilder lagres og fremvises digital. Et av de tradisjonelle IT-selskapene som har satset hardest i dette markedet er HP.
Satsningen er åpenbart en del av HPs plan om å komme seg på offensiven og bedre regnskapene etter den ødeleggende priskrigen tidligere toppsjef Carly Fiorina kjørte - og tapte - mot Dell.
På Consumer Electronics Show i Las Vegas i går avdukket HP et ras av nye hjemmeprodukter. Her er listen:
- Hele ni nye HD-TVer, basert på både projektsjon, plasma og LCD, den største på 65 tommer
- Syv nye digital-kamera som kommer i salg i mars
- Fire bærbare PCer rettet mot privarkunder, hvorav dv8000 vil være utstyr med Windows Media Center og et TV-kort.
- To nye Media Center-PCer i kompakte video-spillerlignende kasser (bildet over)
Kameraene HP har fått en egen knapp for overføring av bilder til selskapets Snapfish foto-tjeneste. Der brukere nå kan lagre, bestille papirbilder og dele både bilder og video over Internett. Tjenensten, som ikke er tilgjengelig i Norge enda, skal koste tre dollar i måneden.
Les mer på her.