FORBRUKERTEKNOLOGI

HP med ras av nye hjemmeprodukter

IT-bransjen er på vei inn i stua og HP satser knallhardt med lanseringen av et ras av produkter på CES-messen.

5. jan. 2006 - 10:16

Et nytt marked har de siste åpnet seg for IT-bransjen etterhvert som musikk, video og bilder lagres og fremvises digital. Et av de tradisjonelle IT-selskapene som har satset hardest i dette markedet er HP.

Satsningen er åpenbart en del av HPs plan om å komme seg på offensiven og bedre regnskapene etter den ødeleggende priskrigen tidligere toppsjef Carly Fiorina kjørte - og tapte - mot Dell.

På Consumer Electronics Show i Las Vegas i går avdukket HP et ras av nye hjemmeprodukter. Her er listen:

- Hele ni nye HD-TVer, basert på både projektsjon, plasma og LCD, den største på 65 tommer

- Syv nye digital-kamera som kommer i salg i mars

- Fire bærbare PCer rettet mot privarkunder, hvorav dv8000 vil være utstyr med Windows Media Center og et TV-kort.

- To nye Media Center-PCer i kompakte video-spillerlignende kasser (bildet over)

Kameraene HP har fått en egen knapp for overføring av bilder til selskapets Snapfish foto-tjeneste. Der brukere nå kan lagre, bestille papirbilder og dele både bilder og video over Internett. Tjenensten, som ikke er tilgjengelig i Norge enda, skal koste tre dollar i måneden.

Les mer på her.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Har muligheten for hjemmekontor blitt den nye normalen?
Les mer
Har muligheten for hjemmekontor blitt den nye normalen?
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra