Tidligere Kontorplassen, nå 24SevenOffice, opplever en kraftig vekst i etterspørselen etter web-baserte moduler. Innen sommeren skal selskapet ha på plass 20 nye hoder, og nærmest dobler staben som fra før teller 35 ansatte.
24SevenOffice trenger nye folk til salg, brukerstøtte og utvikling, og skal ansette både i Sverige og England.
Administrerende direktør Stian Rustad mener de web-baserte modulene passer like godt til små som store foretak, med et lite forbehold for en av modulene.
24SevenOffice tilbyr web-baserte egenutviklede modulsystemer innen alt fra regnskap, kundebehandling, e-post og kalendersystem til prosjektstyring.
Alle disse modulene er integrert og hevdes å kunne jobbe like raskt som et lokalt program.
Det er ikke behov for lokalt IT-vedlikehold som oppgradering av programvare eller lokal sikkerhetskopiering av data når en bedrift velger denne løsningen.
Rustad i 24SevenOffice garanterer kundene å spare minst 25 prosent av kostnader som relateres til konsulent, IT-drift og regnskap, men i mange tilfeller kan kostnadene kuttes med hele 50 prosent, mener han.
Skien-selskapet hentet inn 20 millioner kroner i sommer, som først fra september ble brukt til å markedsføre tjenestene.
– Det var først da vi virkelig begynte å registrere en dramatisk hockey kurve. På bare noen få dager fikk vi 21 nye registreringer av potensielle kunder som selv har tatt seg bryet med å gå inn på våre sider, forteller Rustad til digi.no.
På CRM-siden sammenligner 24SevenOffice seg med amerikanske SalesForce, og med NetSuite på de finansielle modulene.
24SevenOffice omsatte for 11 millioner kroner i 2005, men tror det er først i 2006 de vil en virkelig eksplosjon. Rustad tror det ligger an til en dobling av omsetningen.
Selskapet endret i 2004 navnet fra Kontorplassen til det internasjonale merkenavnet 24SevenOffice og kjøpt det svenske selskapet Start and Run.
Sverige, Danmark og England vil være sterke satsningsområder for 24SevenOffice framover.
De store ERP-leverandørene har all grunn til å frykte den i utgangspunktet lille leverandøren av web-baserte programvarer som nå har over 1 100 kunder.
Det viser ikke minst interessen for oppkjøp. 24SevenOffice er blitt rangert som beste investeringsmulighet av internasjonale investorer fra USA, Storbritannia, Russland og Norge av stiftelsen Seed Forum Norway.
– Har kunden 17 lagre og 30 lastebiler, vil vår modul på logistikk være begrenset. Men rutiner ellers innen konsulent, prosjekt, markedsføring og salg går helt utmerket på våre moduler uansett virksomhet, framholder Rustad.