I romjula publiserte generalsekretær Per Morten Hoff i IKT-Norge sine anslag over salget av DAB-radioer i Norge i 2006. Hoff mente at volumet var 27.000 enheter, en kraftig nedgang fra 51.000 enheter i 2005.
Les også:
- [15.09.2008] Felles standard for europeisk digitalradio
- [29.12.2006] Salg av DAB-radioer halvert i 2006
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Fremtidens IT-anskaffelser er sirkulære
Digitalradioutvalget reagerte kraftig mot Hoffs anslag, og lovet å komme med sine tall, basert på rapportering fra importører og distributører, i midten av januar.
Nå foreligger utvalgets anslag: Det viser at 55.000 DAB-radioer ble solgt i 2006. Det er en økning på 7,8 prosent.
Utvalget viser til en Opnion-undersøkelse fra desember 2006 som forteller at 73 prosent av befolkning «har kjennskap til DAB».