Yahoo er en av verdens største nettsteder, og de satser også hardt på sin søkemotor. Selv om selskapet er både stort og profitabelt, er ikke det godt nok for aksjonærene.
De sammenligner Yahoos prestasjoner med konkurrenten Google, og sett i forhold til den vekstkometen er Yahoos resultater for dårlig.
Nå har Yahoo lagt frem resultatene for sitt siste kvartal, og der viser tallene en nedgang i resultatet.
Overskuddet falt ned fra 158,5 millioner dollar for et år siden, til 151 millioner i år.
Salget har imidlertid økt. Det endte på 1,77 milliarder dollar, en vekst på 12 prosent fra samme kvartal i fjor.
Yahoo har nettopp fullført en 100-dagers strategi-gjennomgang, der de ser på alle forretningsområder de er involvert i. Selskapets gründer og toppsjef Jerry Yang sa i sommer at det ikke var noen "hellige kuer" som ville bli spart hvis det ikke var forretningsmessig fornuftig å fortsette satsningen.
Detaljene fra denne strategiske gjennomgangen er foreløpig ikke kjent.