SAP-sjef Henning Kagermann sier i et intervju med Wall Street Journal at han oppsummerer samtaler og møter med kunder i Asia, Europa og USA dit hen at det vanskelige økonomiske klimaet ikke vil få dem til å kjøpe færre SAP-produkter i 2008.
Han viser til at amerikanske kunder har vært forsiktige med sine innkjøp helt siden i fjor sommer, og at denne innstillingen vil vedvare. Han spår enn omsetningsvekst på 12 til 14 prosent i 2008. Medregnet produktene fra Business Objects som SAP kjøpte seint i fjor, blir veksten i intervallet 24 til 27 prosent.
SAP har investert tungt i et nytt produkt for små og mellomstore bedrifter, Business by Design. De har også satset stort på å lære opp sine salgsfolk i de nye felles produktene fra Business Objects.
Les også:
- [02.05.2008] SAP sliter med ny forretningsmodell
- [22.01.2008] IBM og SAP lager programvare sammen
- [15.01.2008] SAP-omsetningen steg med 10 prosent
- [11.01.2008] Usikre bedrifter vil ha flere konsulenter
- [05.12.2007] SAP satser på iPhone som forretningsmobil
- [08.10.2007] Enda en av de mellomstore kjøpes opp