Comperio skal levere søkeløsninger til Postens nye konsernportal, og en rekke andre av selskapets tjenester.
– Avtalen har enorm referanseverdi, og bekrefter vår posisjon som det ledende kompetansemiljøet på søk i Norden, sier Jørn Ellefsen, administrerende direktør i Comperio, i en pressemelding.
Comperio utvikler søkeløsninger på FAST-teknologi. På kundelisten har Comperio blant annet verdens største arabiske portal, Araby.com og Singapore Press Holdings. Her hjemme har kunder som Sesam, Departementenes Servicesenter (DSS) valgt Comperio som partner innen søk.

%25201%2520(2)%2520(1).png)
Avtalen betyr at Comperio skal utvikle og implementere søkeløsninger i Posten-regi i Norge, Sverige og Danmark. Avtalen inkluderer også Postens datterselskaper. Den har en tidsramme på tre år og omfatter leveranse av FAST Enterprise Search Platform (Fast ESP), Comperio- produkter og konsulenttjenester.
– Vi forventer å levere et stort antall løsninger for Postenkonsernet i de neste tre årene. Den initielle avtalen har en verdi på 2,5 millioner kroner, men vi forventer å levere et stort antall løsninger for Posten-konsernet i de neste tre årene, sier Ellefsen.
– Vi forventer at innføringen av FAST ESP, som en basiskomponent i vår IT-infrastruktur, vil gi våre ansatte, kunder og partnere effektiv og pålitelig tilgang på informasjon på tvers av kanaler og arbeidsprosesser, sier ansvarlig for nettbutikker i Posten, Terje Berget.