(NTB): Annonseomsetningen på internett vokste med 20 prosent i januar i år, sammenlignet med januar i fjor.
Omsetningen i rubrikkmarkedet vokser med hele 27 prosent i årets første måned. Det viser tall fra bransjeorganisasjonen INMA (Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring)
Økning i merkevareannonseringen ble i januar målt til 15 prosent, noe som er et svakere resultat enn gjennomsnittsveksten i 2007, som var på 35 prosent.
Artikkelen fortsetter etter annonsen![Atea](https://images.gfx.no/80x/2753/2753068/Atea_(company)_logo.svg.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy200,cw2400,ch800,2000x/2870/2870776/Daisy_robot_iPhone_loader_04192018.jpg)
annonsørinnhold
![Atea](https://images.gfx.no/80x/2753/2753068/Atea_(company)_logo.svg.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy200,cw2400,ch800,2000x/2870/2870776/Daisy_robot_iPhone_loader_04192018.jpg)
Robothjelp fra Daisy gir nytt liv til gamle iPhoner
Tallene fra INMA representerer rundt 90 prosent av merkevareannonseringen på nettet i Norge. (©NTB)