Den nye prisstrukturen som innføres 1. februar innebærer blant annet taksering for hvert brukte sekund og ikke for hvert påbegynte 15. sekund som i dag, i tillegg til innføring av startavgift og generell prisnedgang.
- Denne prisstrukturen har vi arbeidet med et par år, sier Herbern, som ikke er spesielt imponert over mobilkonkurrent NetComs nye priser som ble lansert et par uker før Telenor Mobil sine nye priser.
- Vi tilpasser mobilprisene til fastnettet, blant annet med innføring av sekundtaksering og startavgift.


Herbern understreker også at selskapet helt bevisst fjerner de dyreste prisene i selskapets prissystem for å redusere mulighetene til nye aktører i markedet.
- Vi er forberedt på prissiden med tanke på nye aktører, sier Herbern, og trekker også fram nye tjenester som skal øke lojalitet og bruk av Telenor Mobil.
Tjenesten Zalto.com har en uke etter lanseringen fått 3.000 registrerte kunder i det som Herbern kaller for en prøvelansering med Smart Clubs noe begrensede distribusjonsnett.
Herbern tror at blant annet denne type tjeneste vil bidra til at Telenor passerer to millioner GSM-kunder før nyttår.
- Vi burde treffe den grensen, sier han.
Les også:
Fornøyd med 50% svensk markedsandel