Få ble overrasket over det positive budskapet NetCom-direktør Gert Munthe i dag kunne presentere. Markedet var forberedt på gode tall, blant annet fordi NetCom valgte å fremskynde pressekonferansen, noe som regel betyr at selskapet har glade nyheter å komme med.
Foruten et positivt kvartalsresultat på 20,6 millioner kroner - en formidabel forbedring sammenliknet med underskuddet på 118,5 millioner kroner på samme tid i fjor - kan NetCom også skilte med at selskapets kunder ringer mer enn noen gang. I tredje kvartal pratet den gjennomsnittlige NetCom-kunde i 145 minutter i mobiltelefon hver måned, mot 100 minutter i tredje kvartal i fjor. I siste kvartal er det dessuten blitt solgt 33.825 NetCom-abonnement, noe som betraktes som ganske bra ettersom markedsstøtten har vært beskjeden i perioden.
NetCom har i skrivende stund 372.892 abonnenter.
digi.no kommer tilbake med mer informasjon om kvartalstallene så fort pressekonferansen, som begynte klokka 09:00, er over.
TABELL: NetCom konsern tredje kvartal 1997 - konsolidert resultatregnskap (NOK 1000).
POSTER | 01.07.97-30.09.97 |
Driftsinnt. | 483.295 |
Nettverks-, salgs- og adm.kost. | 313.244 |
Lønn/sos. kost. | 47.242 |
Tap på fordr. | 7.796 |
Ordin. avskr. | 59.541 |
Driftsres. | 55.472 |
Finansinnt./-kostn. | 34.839 |
Res. før sk. | 20.633 |
Resultat | 20.633 |
Res. per aksje | 0,44 |