Steve Ballmer er toppsjef i verdens største programvareselskap. De har dominert PC-bransjen fullstendig, men sliter med å henge med på Googles kraftige fremvekst i mediebransjen.
Dette er kanskje bransjen med størst omveltning for tiden, og i et intervju med Washington Post tar Ballmer for seg hvordan han tror den vil utvikle seg de neste årene.
- I løpet av de neste ti årene vil hele medieverdenen, kommunkasjonsbransjen og reklamebransjen bli snudd opp-ned, sier Ballmer, til Washington Post.
Han levner ikke papiravisen noen som helst sjanse, og tror heller ikke at bladene vil klare å stå i mot digitaliseringen.
- Det vil ikke være noe medieforbruk som ikke distribueres over et IP-nett. Det vil ikke eksistere aviser eller blader som leveres på papir. Alt vil bli distribuert elektronisk, sier Ballmer til Washington Post.
Om det er akkurat 10 år vil han ikke si med sikkkerhet, men han mener det er uvesentlig om det tar 8 eller 14 år. Poenget hans er at det er uungåelig.
Microsoft satser derfor på å investere hardt for å henge med i denne raske utviklingen.