RESULTATERFINANS

Jerry Seinfeld skal rope «Windows, not walls!»

Kjendisen får ti millioner dollar av Microsoft i en markedskampanje for å redde Vista.

Jerry Seinfeld skal markedsføre Windows Vista. FOTO: Alan Light, Creative Commons 2.0
Jerry Seinfeld skal markedsføre Windows Vista. FOTO: Alan Light, Creative Commons 2.0 Bilde: Alan Light
21. aug. 2008 - 11:08

Microsoft har satt av 300 millioner dollar til en markedskampanje for å fremme Windows Vista, avslører Wall Street Journal. Den kjente tv-stjernen Jerry Seinfeld skal ha mottatt 10 millioner dollar for å medvirke.

Temaet for kampanjen er «Windows, not walls». Det er mulig at slagordet vil få en noe annen formulering. Poenget er å framheve hvordan Vista bidrar til å fjerne hindringer mot kommunikasjon og utveksling av tanker og ideer.

Kampanjen lanseres 4. september, og skal bli en av Microsofts største noen sinne.

Et viktig poeng er å kontre Apples kampanje «Mac vs PC» der nerdene taper til fordel for Mac-brukere med stil.

Vista har fått et rykte for å være noe mangelfullt, og mange bedrifter nøler med å oppgradere fra forgjengeren Windows XP.

En annen kjendis som opptrer i kampanjen, er selveste Bill Gates.

Kampanjen er utarbeidet av PR-byrået Crispin Porter + Bogusky. De ble foretrukket framfor McCann Erickson som har regissert mange tidligere Microsoft-kampanjer.

Seinfeld har tidligere deltatt i kampanjer for American Express.

    Les også:

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Les mer
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra