En mobilkunde av Telenor reagerte med vantro på prisen hadde måtte betale for å lytte til kjedelig pausemusikk i stedet for å få hjelp.
På siste regning måtte vedkommende ut med 150 kroner for to «samtaler» på tilsammen 30 minutter. «Samtalene» varte bare 2-3 minutter, mens resten var ventemusikk.
I et leserinnlegg i gårsdagens utgave av Aftenpostens aftenutgave klager Telenor-kunden sin nød.
- Å ringe Telenors kundesenter for mobiltelefoner (tlf. 09000) og sitte stille og vente på svar koster 5 kroner i minuttet.
Telenor svarer i den samme avisen og bekrefter samtidig at prisen stemmer.
- Det er forståelig at prisen kan virke urimelig, særlig tatt i betraktning at for de fleste av våre andre mobilabonnement koster det bare 80 øre minuttet å ringe kundeservice, forklarer informasjonssjef Anders Krokan i Telenor.
Han lover nå at de vil ta en ny vurdering på prisen for å ringe kundeservice.
- Når det gjelder svartid på selskapets mobil-kundesenter setter Telenor sin ære i å ha lave svartider, fortsetter Krokan.
Målet deres er en gjennomsnittlig svartid på 50 sekunder fra kunden er satt i kø, og det skal være dette målet selskapet bemanner ut fra.
Likevel har mange kunder den senere tid opplevd lengre svartid, og det beklager Telenor.
- Vi jobber intenst for å ha kort svartid, og har absolutt intet ønske om at folk skal stå i kø, svarer informasjonssjef Krokan i Aften.