På sin pågående samling, IT-tinget i Tønsberg, lanserte Ergogroup tjenesten «Mobil outsourcing», et «komplett system for drift og håndtering av mobiltelefoner, abonnementer, applikasjoner og mobile løsninger for bedriftsmarkedet». Ifølge konsernsjef Terje Mjøs er Ergogroup først i Norge med denne typen driftsleveranse.
Utstrakt bruk av mobiltelefon i arbeidssituasjoner stiller strenge krav til oppetid, sikkerhet og funksjon. Tjenestene er ressurskrevende. Ergogroup sier de opplever at stadig flere kunder etterspør en helhetlig driftsleveranse som også omfatter mobiltelefoner.
Med «mobil outsourcing» tar ErgoGroup hele ansvaret for mobilen, inkludert oppsett og vedlikehold. Det omfatter rådgivning, utvikling av mobile løsninger, forvaltning, installasjon, konfigurering, distribusjon, byttepool, drift, sikkerhet og brukerstøtte. Ordningen gir kunder som allerede har ErgoGroup som driftspartner, ett kontaktpunkt for alt som gjelder både pc og mobiltelefon.
Et eksempel på hva tjenesten innebærer: Skulle man glemme mobilen i en taxi, kan ErgoGroup sperre SIM-kort, fjernslette informasjon som ligger lagret og sørge for en lånetelefon som er ferdig konfigurert og synkronisert – innen 24 timer.