Rubrikkannonser har vært noe av det mest lukrative man kan drive med på internett, og det er tilfelle også her i Norge.
Finn.no er nesten enerådende på det norske markedet, selv om flere mindra aktører har forsøkt å utfordre de.
I oktober gjorde imidlertid verdens største elektroniske markedsplass et oppkjøp av den danske rubrikktjenesten «Den Blå Avis». De er størst i det danske markedet, og det fremsto som naturlig at eBay ville rette blikket mot Norge etter dette kjøpet.
Det viser seg å stemme, og nå forteller eBay at de lanserer en norsk utgave av sin tjeneste i dag.
- eBay har sett at norske brukere er spesielt aktive, og ønsker derfor å gi dem et bedre tilbud, sier Justin Marcucci, ansvarlig for Global Buying Hub eBay i Europa, i en pressemelding.
Global Buying Hub er navnet på plattformen som brukes, og den skal være fleksibel nok til at den skal fungere godt med både norsk språk og norsk valuta.
eBay kan skryte av å ha mer enn 100 millioner produkter tilgjengelig til enhver tid, og de tror at de lave prisene vil lokke flere nordmenn til tjenesten.
- De gode prisbetingelsene underbygger selve foretningsideen til eBay, og det er ingen tvil om potensialet er det samme for det norske markedet, sier Justin Marcucci.
Les også:
- [22.04.2009] Paypal etablerer seg i Norge
- [06.10.2008] eBay sluker dansk nettauksjon