Hotellkjeden Choice Hotels Scandinavia har gått sammen med den norske IT-bedriften IntelliSearch om å prøve ut hvordan Microsofts lysbord «Surface» kan brukes til å gi gjestene bedre tjenester.
Microsoft Surface er en dataskjerm på 30 tommer med et spesielt tilrettelagt grensesnitt. Det står horisontalt, nedfelt i et bord. Objektene på skjermen manipuleres av brukerens håndbevegelser. Microsoft tenker seg anvendelser innen utdanning og tjenesteyting. Det pågår forsøk i Bærum kommune med et pedagogisk prosjekt for jenter i ungdomsskolen.
Les også:
- [31.01.2009] Slik virker Microsoft-bordet
- [13.01.2009] Ser muligheter med surfebordet
- [09.01.2009] Norske skolejenter får Microsofts surfebord
- [03.11.2008] Ny bord-PC fra Microsoft projiserer dobbelt
Choice tenker seg hvordan bordet kan gjøre det enklere for gjester å bestille fra en bilderik meny.
– Tenk deg at du sitter i baren og menyen popper opp på bordflaten foran deg og du kan velge bare ved å trykke på drinken du vil ha. Du kan bestille akkurat når du ønsker det. Aldri mer trenger du å vente på kelneren for å bestille, sier Oscar Engeli, IT-sjef i Choice.
Choice presenterte lysbordet på sin tre dagers vinterkonferanse som avsluttes i Stockholm i dag. De utfordrer sine ansatte med en konkurranse der oppgaven er å foreslå hvordan lysbordet best kan utnyttes inntil hotellene. Vinneren skal få sitt forslag utviklet av IntelliSearch.
Juryen for konkurransen består av Shahzad Rana fra IntelliSearch, Oscar Engeli i Choice og toppsjef Knut Aasrud i Microsoft Norge.
Choice Hotels Scandinavia er Skandinavias største hotellkjede med mer enn 160 hoteller og flere enn 8500 ansatte. Konsernet markedsfører merkenavnene Comfort, Quality, og Clarion.
Les også:
- [31.01.2009] Slik virker Microsoft-bordet
- [13.01.2009] Ser muligheter med surfebordet
- [09.01.2009] Norske skolejenter får Microsofts surfebord
- [03.11.2008] Ny bord-PC fra Microsoft projiserer dobbelt