BEDRIFTSTEKNOLOGI

Dell bruker Twitter som salgskanal

Stunt-tilbud til følgesvennene på det sosiale nettverket.

Harald BrombachHarald BrombachNyhetsleder
4. feb. 2009 - 15:44

I vanskelige tider må selskaper forsøke å finne nye måter å selge på. Dell mener Twitter er verdt et forsøk. Tirsdag denne uken tilbød selskapet derfor de nesten 12.000 personene som følger selskapet @DellOutlet-bruker på Twitter muligheten til å kjøpe en bærbar pc, XPS M1210, med 30 prosent rabatt.

Tilbudet var kun gyldig i USA, og kun den ene dagen, men det ser ut som Dell nå har et nytt tilbud på gang. I dette blogginnlegget skriver selskapet at det planlegger å komme med slike eksklusive tilbud hver uke framover.

Dell gjorde også noe lignende i før jul og omsatte den gang for over en million dollar.

Dell er dermed i full gang med å utnytte mulighetene sosiale nettverk og blogger gir. Selskapet har lenge blogget om nyheter på flere språk, også norsk, og det lanserte for snart to år siden det Digg.com-lignende IdeaStorm-nettstedet, hvor kundene kan komme med forslag til nye eller forbedrete produkter.

Også i Norge ser det ut til at enkelte mener at Twitter kan være en kraftig salgskanal. Komplett.no valgte i midten av januar å bruke Twitter for å kunngjøre at selskapet heretter vil bruke Internett som eneste reklamekanal.

    Les også:

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.