London (NTB-Reuters): Britene kvitter seg ikke med internett, mobiltelefon og betal-TV på tross av de dårlige tidene, viser en ny undersøkelse.
I en markedsundersøkelse fra Ofcom Communications, det britiske teletilsynet, kommer det fram at britene er like interessert i kommunikasjon og medier i økonomiske nedgangstider, men i motsetning til før inngår flere nå langsiktige avtaler som de sparer penger på.
- Selv om det er dårlige tider, bruker folk mer på TV, mobiltelefon og internett, sier Peter Philips i Ofcom.
I første kvartal i år hadde 70 prosent av husstandene i Storbritannia tilgang til internett, viser undersøkelsen. På samme tid i fjor var denne andelen 58 prosent.
10 prosent av husstandene hadde tilgang til mobilt bredbånd. (©NTB)
Les også:
- [07.07.2009] Rådyrt å gjøre Norge ledende i bredbånd
- [17.06.2009] Britene vil ha skatt på bredbånd
- [17.06.2009] Kina har mest bredbånd av alle
- [15.06.2009] Færre vil ha bredbånd
- [22.05.2009] Norge nummer tre på bredbånd