Washington (NTB-AFP): 40 prosent av meldingene på nettsamfunnet Twitter er meningsløs plapring, viser en amerikansk undersøkelse.
Pear Analytics har analysert hva som egentlig utveksles på det raskt voksende nettsamfunnet Twitter.
Innholdet delte de inn i de seks kategoriene nyheter, uønsket reklame, egenreklame fra bedrifter, meningsløs plapring, samtaler og videresendte Twitter-meldinger.
Drøyt 40 prosent av de 2.000 meldingene som ble analysert havnet i kategorien meningsløs plapring, mens mer poengterte samtaler mellom to eller flere personer utgjorde drøyt 37 prosent.
Nærmere 9 prosent av meldingene var videresendt fra andre, 6 prosent var reklame fra selskaper, mens i underkant av 4 prosent var uønsket reklame, såkalt spam.
Til tross for at mange oppfatter Twitter som et stadig viktigere nyhetsmedium, havnet bare 3,6 prosent av meldingene i kategorien nyheter.
Les også:
- [27.01.2010] Interessen for Twitter avtar
- [05.10.2009] Twitrer mindre etter valget
- [25.09.2009] Twitter verdsatt til én milliard dollar
- [20.08.2009] Noen partiledere dropper Twitter
- [07.08.2009] DDoS-angrep tvang Twitter i kne
- [29.06.2009] Kvasir kvitrer
- [26.06.2009] Krever anonymitet på nettsamfunn
- [15.06.2009] Twitter betyr millioner for Dell