Capgemini må nok en gang forberede seg på å møte kunden i retten.
Konsulentselskapet har ikke lykkes med å levere nytt IT-system til Lindorff Decision i tide. Hele prosjektet ble stoppet den 30. september i fjor, skriver Finansavisen.
Nå varsler Lindorff at de krever penger tilbake og erstatning for det havarerte IT-prosjektet.
- Prosjektet har pågått i lang tid med stadige forsinkelser. Etter intern rådslagning har vi bestemt oss for å ta det videre til retten, sier Lindorff Decision-sjef Tore Neby til Finansavisen.
Etter det avisen erfarer skulle den tekniske leveransen utføres av et heleid indisk datterselskap. Det er uklart hva som gikk galt, men som storforbruker av indisk IT-ekspertise må situasjonen oppfattes som svært uheldig for Capgemini.
digi.no har bedt om en kommentar fra Capgemini Norge, men har så langt ikke fått svar.
Forsinkelser og manglende leveranser er gjenstand for også en annen pågående tvist som konsulentselskap har pådratt seg.
For drøyt to uker siden gikk Verdipapirsentralen (VPS) ut i mediene og fortalte at de har avblåst et Capgemini-prosjekt etter to års utvikling. VPS mener IT-fiaskoen har kostet dem 75 millioner kroner, og krever rundt 30 millioner kroner tilbakebetalt, pluss erstatning.
Lindorff-prosjektet skal ha vært i samme størrelsesorden, men erstatningssummen som selskapet krever fra Capgemini er mindre, opplyser Tore Neby til Finansavisen.
Capgemini Norge har tidligere fortalt digi.no at de ikke kommenterer pågående kundeforhold.
Les også:
- [28.06.2010] Slutter fred med Capgemini
- [02.06.2010] Capgemini deler regningen for IT-fiasko
- [26.01.2010] IT-fiasko kostet 75 millioner