Bevaring av eget varemerke veide tyngst da Sony Ericsson fikk forespørsel om å produsere Nexus One-mobilen for Google. Dette forteller Bert Nordberg, sjef for Sony Ericsson, til Sydsvenskan.se.
Google var på jakt etter en erfaren leverandør med egen fabrikk. I stedet ble det HTC som fikk oppdraget.
- Det hadde i og for seg vært en alternativ vei ut til markedet, men vi vil heller med egen kraft komme ut på det viktige USA-markedet, forteller Nordberg. Selskapet skal derfor kun produsere telefoner med eget varemerke og ikke være underleverandør for andre.
I stedet vil Sony Ericsson andre vekstområder, blant annet underholdning.
- Dere kommer til å se oss ekspandere inn i andre konsumentprodukter når de vokser sammen, for eksempel i hjemmet. Sony har en enorm database med innehold som bøker, filmer, spill og annet som er verdifullt for våre kunder, forteller Nordberg.
Samtidig har Sony Ericsson allerede nettbutikken PlayNow som angivelig har 45 millioner kunder.
Les også:
- [29.04.2010] HTC venter kraftig salgsvekst
- [05.01.2010] Så kom endelig Google-mobilen