Oslo (NTB): En programvarefeil i 3G-nettet til Telenor førte til at flere tusen kunder i Oslo var uten mobilforbindelse i flere timer torsdag kveld.
Feilen rammet kunder i Oslo i området Sinsen til Nordstrand og førte til at det ikke var mulig for kunder med 3G-telefoner å få ringt ut, tatt imot samtaler eller sendt tekstmeldinger.
Problemene oppsto ved 20-tiden torsdag kveld, og Telenor regner med at nettet vil være oppe igjen rundt midnatt etter at de har lokalisert feilen.
_logo.svg.png)

– Det skal nå være mulig å ringe i området ved å bruke GSM-nettet fordi vi har slått av 3G-nettet mens vi reparerer feilen. At nettet nå er skrudd av gjør at telefonene automatisk vil skru seg over på GSM-nettet, noe de ikke gjorde så lenge nettet var aktivt. Dermed var det ikke mulig å få ringt, forklarer informasjonssjef i Telenor, Scott Engebrigtsen, til NTB, og beklager ulempene kundene er påført. (©NTB)