En rekke kunder av Canal Digital Norge, som blant annet tilbyr bredbåndstjenester via tv-kabelen, forteller på selskapets Facebook-side at de ikke lenger har Internett-aksess. Mange ser ut til å ha mistet tilgangen allerede søndag kveld.
Selskapet skriver i en melding på Facebook-sidene omtrent klokken 10.30 i dag at det har en større internettfeil som påvirker flere områder omkring i landet. Det fortelles at selskapet jobber på spreng for å løse feilen, og at det vil komme mer informasjon når feilen er rettet.
Flere av selskapets kunder melder om problemer med å komme gjennom til kunderservice, men det kan skyldes massiv pågang. Det klages også på at Canal Digital ikke har kommet med mer oppdatert informasjon om tilfellet.
![Facebook-melding fra Canal Digital Norge.](https://images.gfx.no/580x/1834/1834919/Facebook-melding%2520fra%2520Canal%2520Dig.jpg)
Flere opplyser på Facebook at forbindelsen forsvant etter et lynnedslag i bergenområdet i går kveld.
Oppdatert: Canal Digital meldte på Facebook omtrent klokken 14.30 at problemene var løst. Noen beskrive av hva som hadde gått, har ennå ikke kommet.