En rekke kunder av Canal Digital Norge, som blant annet tilbyr bredbåndstjenester via tv-kabelen, forteller på selskapets Facebook-side at de ikke lenger har Internett-aksess. Mange ser ut til å ha mistet tilgangen allerede søndag kveld.
Selskapet skriver i en melding på Facebook-sidene omtrent klokken 10.30 i dag at det har en større internettfeil som påvirker flere områder omkring i landet. Det fortelles at selskapet jobber på spreng for å løse feilen, og at det vil komme mer informasjon når feilen er rettet.
Flere av selskapets kunder melder om problemer med å komme gjennom til kunderservice, men det kan skyldes massiv pågang. Det klages også på at Canal Digital ikke har kommet med mer oppdatert informasjon om tilfellet.



Flere opplyser på Facebook at forbindelsen forsvant etter et lynnedslag i bergenområdet i går kveld.
Oppdatert: Canal Digital meldte på Facebook omtrent klokken 14.30 at problemene var løst. Noen beskrive av hva som hadde gått, har ennå ikke kommet.