Forrige uke kom Apple med en oppgradert versjon av iOS som skulle fikse problemet flere brukere av iPhone 4S har hatt med batterilevetiden. Men problemene skal ikke være løst, meldes det fra flere amerikanske nyhetstjenester.
I løpet av helgen har en rekke brukere klaget på Apples egne diskusjonssider om at batteriet lades raskt ned, selv etter at Apple sendte ut en fiks.
– Den nylige iOS oppdateringen adresserte mange av batteri-problemene som noen kunder har opplevd på sin iOS5 enhet. Vi fortsetter å etterforske noen få gjenværende spørsmål, sier Trudy Muller, Apple-talsperson, i en kunngjøring fra selskapet. Det melder Bloomberg News.
Ifølge Bloomberg gikk Apple ut forrige uke og sa at det var et fåtall feil som hadde påvirket et begrenset antall kunder, men selskapet har ikke gitt noen detaljerte svar på hva som er kilden til problemene.
Da iPhone 4 ble lansert i fjor fikk Apple kritikk for at antennen var for dårlig, noe selskapet responderte relativt raskt på.
Den gangen snudde Steve Jobs det som kunne blitt en omdømme-utfordring til å gjelde hele bransjen ved å stemple dette som et problem for smarttelefoner, ikke iPhone spesielt.
Men selskapet gav også et eget deksel til de som opplevde dekningsproblemer med normalt bruk, noe som kostet selskapet over milliarden.
For Apple er det svært viktig at det ikke blir negativt fokus på selskapets iOS-baserte produkter som iPhone og iPad. Ifølge Bloomberg News står disse for to tredjedeler av salget til det som er verdens ubestridt største IT-selskap.
Les også:
- [02.11.2011] Klagestorm på batteriet til iPhone 4S
- [26.07.2010] Antenne-«fiks» til en milliard