Flere tusen bedriftskunder får verken sendt eller mottatt epost, etter en feil som rammet det børsnoterte norske IT-selskapet 24SevenOffice.
Feilen som oppsto fredag morgen oppgis å ligge i epostsystemet til en av selskapets underleverandører.
Inntil kilden til problemene er identifisert nærmere, har de valgt å deaktivere sin egen klient, noe som berører alle kundene som har epostmodul.
- Fordi vi ikke har isolert hvilken mailleverandør feilen ligger hos har vi skudd av e-postklienten for alle våre kunder, sier Ståle Risa i 24SevenOffice til digi.no.
Han påpeker at problemene trolig ligger hos selskapet Netclient, men at dette må verifiseres før de kan gjenåpne epostklienten.
En driftsmelding på nettsiden til 24SevenOffice bekrefter problemene. Ved 14-tiden oppgis det at de har identifisert problemet, og håper å være tilbake i normal gjenge i løpet av en times tid.
Ingen av de øvrige forretningsapplikasjonene som selskapet tilbyr er berørt.