Etter å ha etablert seg i de fleste land i Vest-Europa samt i Canada og Sør-Afrika, varsler norske Questback at de vil bygge opp et nytt hovedkontor i Bridgeport i den amerikanske delstaten Connecticut.
Questback leverer tjenester rundt tilbakemeldinger på nett og spørreundersøkelser, og opererer i feltet kjent som «enterprise feedback management». I august i fjor kjøpte de en tysk konkurrent, Globalpark. Oppkjøpet ga ikke bare bedre tilstedeværelse i Europa, men også tilgang til teknologi som ble lagt til grunn for et nytt produkt, «Social Insight», som ble lansert i september. Social Insight er et verktøy for spørreundersøkelser på Facebook.
Les også:
- [23.11.2012] Frank Møllerop til Questback
- [06.09.2011] Questback lanserer sosial CRM
- [02.08.2011] Kjøper i Tyskland
– Vi har vokst enormt på det internasjonale markedet som følge av at stadig flere virksomheter leter etter måter å samle og bruke feedback fra kunder og medarbeidere, med sosiale medier som en stor driver for dette, sier QuestBack-sjef Ivar Kroghrud.
Kroghrud mener Questback har et stort potensial for vekst i Nord-Amerika. Han er også begeistret for perspektivene som åpnes av kundepleie gjennom sosiale medier, såkalt «sosial CRM».
– Sosiale medier har vært med på å synliggjøre verdien av å få tilbakemeldinger fra kundene, og de dyktigste virksomhetene utvikler nå forretningsmodellen sin i samarbeid med kundene, sier Kroghrud, og viser til DNB.