Samtidig som Apple presenterte den nye versjonen av iPad stilte Dells toppsjef opp for et TV-intervju med Bloomberg News for å presentere sin strategi for å lykkes i markedet for nettbrett.
Dell kunne fortelle at det er en økende etterspørsel etter nettbrett som vil kjøre den neste versjonen av Windows, og selskapet håper på at dette vil lokke flere til å velge et nettbrett med Dells-logo fremfor eple-logoen.
Dell kunne fortelle at de ville lansere et nytt nettbrett «på eksakt samme dag» som Microsofts Windows 8 blir tilgjengelig. Målet er å levere et nettbrett som lar brukeren kjøre Office-applikasjonene og som også lar seg koble opp til bedriftenes nettverk på en sikker måte.
–Ved å ha ett sikker Windows-nettbrett som virker med all Windows-programvare... Vi opplever høy etterspørsel etter det og tror det vil bli svært attraktivt, sier Dell til Bloomberg.
Men det er ingen tvil om at Apple har ledelsen i forretningsmarkedet. De er nærmest enerådende innen nettbrettmarkedet med to tredjedeler av totalsalget. Apple forventer å selge iPader til bedrifter til en verdi av 10 milliarder dollar i løpet av inneværende år.
Les også:
- [13.12.2012] Dell dropper mobiltelefoner
- [23.05.2012] Smell for Dell
- [08.03.2012] Apple avduket ny iPad
- [31.10.2011] Dell lanserer proff-brett