I kvartalet fram til 31. mars, regnskapsårets fjerde, økte Lenovo sin omsetning med 54 prosent til 7,50 milliarder dollar, sammenliknet med samme kvartal for et år siden, går det fram av resultatframleggingen i Hongkong i dag.
Driftsresultatet økte med 46 prosent til 102 millioner dollar, mens nettoresultat etter skatt økte med 60 prosent til 68 millioner dollar.
For hele regnskapsåret 2011–2012 økte omsetningen med 37 prosent til 29,6 milliarder dollar, driftsresultatet med 53 prosent til 584 millioner dollar, og nettoresultatet etter skatt med 74 prosent til 475 millioner dollar.
Lenovos framgang står i skarp kontrast til gårsdagens skuffende tall fra Dell.
Lenovo har satset sterkt på vekstmarkeder som Kina (selskapets hjemmemarked), India og Russland. Målt i antall leverte enheter er de den største leverandøren i Kina og India, og tredje størst i Russland.
Trass i satsingen på vekstmarkeder, går fortsatt storparten av Lenovos omsetning til modne markeder. Økningen her var 84,5 prosent til 3,38 milliarder dollar.
Forklaringen på dette er utslag fra oppkjøp i Japan og Tyskland. I fjor overtok Lenovo den tyske leverandøren Medion, og pc-enheten til NEC i Japan.
Nettoresultatet på 68 millioner dollar var, ifølge Bloomberg, godt over snittforventningen på 63 millioner dollar fra ni analytikere.
Lenovo lover fortsatt solid vekst, og satser særlig på smartmobiler og nettbrett i vekstmarkeder.