Wall Street Journal skriver at de første utslagene av en ny markedskampanje fra SAP kan komme allerede torsdag denne uken. Kampanjen skal utnytte usikkerheten rundt PeopleSoft og J.D. Edwards etter Oracles oppkjøpstilbud til PeopleSoft.
Les også:
- [09.10.2003] SAP-varsel varmet børsen
- [01.07.2003] Antitrustmyndighetene vil ha mer informasjon fra Oracle
- [26.06.2003] Mener Oracle forsvarer et døende imperium
- [25.06.2003] Oracle vil ikke annet enn bråk
- [24.06.2003] Tror PeopleSoft-kjøpet blir godkjent
- [20.06.2003] PeopleSoft vil ha myndighetenes hjelp mot Oracle
- [19.06.2003] Anbefaler PeopleSoft-kunder å outsource til India
- [19.06.2003] Vil samle PeopleSoft-kunder mot Oracle
- [18.06.2003] Oracle høyner budet på PeopleSoft
- [17.06.2003] Trenger ikke aksjonærvedtak for å kjøpe J.D. Edwards
- [16.06.2003] PeopleSoft går likevel til sak mot Oracle
- [13.06.2003] J.D. Edwards retter to søksmål mot Oracle
- [12.06.2003] PeopleSoft avviste budet fra Oracle
- [11.06.2003] Gartner advarer mot PeopleSoft og J.D. Edwards
- [10.06.2003] Storm i bransjen etter Oracles bud på PeopleSoft
- [02.06.2003] Overraskende fusjon skaper ny gigant
Kommentarer fra ledelsen i SAP tyder på at budsjettet for kampanjen blir "forholdsvis stort". Kunder som bytter til SAP fra PeopleSoft eller J.D. Edwards skal få spesielt gunstige vilkår med hensyn til både pris og støtte.
Da en annen konkurrent, Baan, fikk problemer for tre år siden i forbindelse med et oppkjøp, lanserte SAP en tilsvarende kampanje, og kapret 40 kunder.
SAP sier de har merket stor usikkerhet blant brukere av J.D. Edwards og PeopleSoft, og at det er viktig av hensyn til disse å forsikre at det finnes et gangbart alternativ i markedet.
PeopleSoft har nektet å kommentere forholdet, mens J.D. Edwards sier de fører en løpende dialog med kundene.