Det sosiale nettverket LinkedIn for karriere- og hodejegere melder at de fra i dag er tilgjengelig på norsk.
Av 161 millioner medlemmer verden over, er 600 000 i Norge.
Direktør for LinkedIn i Norden, Fredrik Bernsel, mener anledningen til å bruke morsmålet i den sosiale tjenesten vil forenkle kommunikasjon, samarbeid og informasjonsdeling for norske fagpersoner.
Satsingen på flere språk ser ut til å ha vært et viktig bidrag til LinkedIns raske vekst det siste året. Selskapet troner øverst på Forbes' liste over USAs raskest voksende teknologibedrifter (de har passert Apple), og leverte knalltall i siste kvartal.
Med norsk er LinkedIn nå tilgjengelig på 18 språk. De andre er engelsk, fransk, indonesisk, italiensk, japansk, koreansk, malayisk, nederlandsk, polsk, portugisisk, rumensk, russisk, spansk, svensk, tsjekkisk, tyrkisk og tysk.
Bytte til norsk skjer på dette nettstedet: linkedin.com/norsk.
LinkedIn fungerer for både bedrifter og enkeltpersoner. SAS, Statoil og Netcom er blant norske selskaper som bruker LinkedIn til målrettede annonsekampanjer. LinkedIn har egne løsninger for markedsføring, som tilbys i Norge gjennom deres partner AdProfit.
6. juni i år oppdaget LinkedIn at rundt 6,5 millioner av deres medlemmers passord var kommet på avveier. NorSIS oppfordret alle norske brukere til å bytte passord. I en oppsummering lagt ut 12. juni gjorde LinkedIn opp status for sikkerhetsarbeidet, og konstaterte at det ikke var rapportert tilfeller av misbruk som følge av hendelsen.