Etter at Den Norske Opera & Ballett fikk ny operabygning i 2008 har publikum strømmet til og etterspørselen har tidvis vært så stor etter billetter at nettsidene har kollapset og systemet brutt sammen.
Nå melder konsulentselskapet Bekk, som er eid av IT-kjempen Evry, at de har vunnet en omfattende rammeavtale med operaen om å bli digital konsept- og utviklingspartner de neste to årene. Avtalen omfatter rådgivning, design og utvikling av Operaens ulike løsninger på digitale flater.
I august starter Bekk arbeidet som skal lede ut i utvikling av nettsider og billettbestillingssystemer som er tilpasset den økte publikumspågangen Operaen har opplevd de siste årene.
– Den Norske Opera & Ballett er en attraktiv oppdragsgiver, og konkurransen om slike avtaler er alltid knallhard. At vi med Interactive, vårt tjenesteområde innen design og utvikling av digitale tjenester, stakk av med seieren er både moro og betegnende for hvilken retning dette markedet tar, sier administrerende direktør, Olav Folkestad i Bekk i en pressemelding.
Leder for Bekk-avdelingen som vant oppdraget, Bekk Interactive, sier at den digitale løsningen må balansere en rekke hensyn, både internt og eksternt.
– Operaen er litt «børs og katedral», og nettopp det gjør det spennende. Å få arbeide med en slik merkevare er ikke alle forunt, soer Anders Christensen i en kommentar.
Bekk oppgir ikke totalverdien på kontrakten, som skal ha en varighet på to år.
Les også:
- [25.07.2012] Stor Linux-bruker må betale Microsoft
- [17.07.2012] MeeGo-mobil til 2000 kinesiske butikker
- [16.07.2012] HP kan tape milliarder