I august gikk fototjenesten Instagram forbi Twitter på mobile enheter i USA, ifølge tall fra ComScore. Instagram hadde 7,3 millioner bruker i gjennomsnitt hver dag mot Twitters 6,9 millioner. Det melder The Telegraph.
Brukerne brukte også i snitt mer tid på fototjenesten, som ble kjøpt opp av Facebook tidligere i år. Mens en gjennomsnittsbruker var på Twitter i tilsammen 170 minutter i august var den tilsvarende tidsbruken på Instagram på hele 257 minutter.
Det er første gang Instagram går forbi mikrobloggtjenesten. Twitter har en halv milliard brukere verden over. Instagram, som ble etablert for to år siden, har 80 millioner brukere totalt. I fjor kjøpte Facebook Instagram for rundt 1 milliarder dollar.
Tallene er også svært godt nytt for Facebook, som har slitt voldsomt med å overbevise finansmarkedene om at de har en god forretningsmodell på mobile plattformer. Stadig flere av Facebooks brukere går nemlig via mobilen, hvor selskapet ikke har de samme mulighetene til å vise frem annonser.
Les også:
- [18.09.2012] Google kjøper Instagram-rival
- [07.09.2012] Slår Facebook på mobilen
- [08.06.2012] – Våre mobilinntekter ofte forbi nett
- [10.04.2012] Pissredde Zuckerberg