Pål Petersen har fått jobben som kommersiell direktør i cXense, programvareselskapet John Markus Lervik og en rekke andre tidligere Fast-ansatte har startet. Til forskjell fra de fleste ansatte i Lervik & Co sitt nye programvareeventyr er ikke den nye direktøren teknolog.
Petersen kommer nemlig fra stillingen som direktør for strategi og CSR (corporate social responsibility) i forsikringsselskapet Storebrand, hvor han de siste årene har hatt en rekke ledende stillinger innen salg og støttefunksjoner.
Årsaken til at Petersen er hentet om bord er for å støtte cXense sin globale ekspansjon. Selskapet tilbyr publisister analysetjenester for å få til målrettet annonsering og tilrettelegging av relevant innhold til de riktige brukerne.
Selskapet har allerede fått en rekke viktige kunder, og senes forrige uke kunne digi.no melde om en viktig gjennombrudsavtale i det amerikanske markedet.
I en kommentar sier John Markus Lervik at deres nye kommersielle direktør både har den visjonære og strategiske forståelsen, samt den operasjonelle erfaringen, som trengs for å støtte cXense, som nå skal vokse kraftig internasjonalt.
Les også:
- [01.07.2014] – Vellykket børsintro for Cxense
- [16.10.2013] Lervik kapret Opera-sjef
- [01.02.2013] Kapret The Economist
- [14.12.2012] Henter millioner til nytt IT-eventyr
- [17.09.2012] - Det begynner å bli ganske artig