Akkurat nå får Telenor-ansatte i Sverige beskjed om en større reorganisering av virksomheten.
Samtidig råder det stor forvirring, etter at Expressen skrev at mange hundre risikerer å miste jobbene sine, kanskje så mye som 1.000 ansatte.
Dette avviser informasjonssjef Andreas Hamrin i Telenor Sverige overfor digi.no.
Ifølge ham tar den svenske storavisen feil. Det kommer en kuttrunde, men den skal være av langt mindre dimensjon.
– Det er et antall ansatte som er berørt. Men det er betydelig færre enn det Expressen skriver, sier Hamrin til digi.no.
Utover det ønsker han ikke å gå nærmere inn på detaljene. Ikke før etter klokken 13. Det skyldes at de berørte først skal bli informert.
Telenor i Sverige har 2.200 ansatte, eller halvparten av de 4.400 som jobber for dem i Norge, ifølge selskapets hjemmesider. Totalt har Telenor rundt 31.000 medarbeidere i verden.
Setter ut kundeservice
digi.no fikk imidlertid bekreftet fra annet hold i Telenor at Sverige-kontoret skal kvitte seg med all kundeservice.
Litt over klokken 13 bekreftes dette av Hamrin.
Det er selskapene Sykes og Transcom som fra og med 7. april skal overta ansvaret for all kundeservice for Telenor i Sverige.
Dette berører 117 Telenor-ansatte, som alle tilbys ny jobb hos disse underleverandørene. Videre vil endringen gjelde for et antall innleide konsulenter. Hamrin kunne ikke si hvor mange det dreier seg om, men også disse skal tilbys jobb videre.
– Vi regner med at nesten alle berørte kommer til å fortsette å jobbe for oss, men nå som ansatte hos våre underleverandører, sier Andreas Hamrin.
Han synes det er leit at Expressen feilaktig har slått opp at opptil 1.000 ansatte risikerer stillingene sine.
– Det skaper en uro lokalt, fremfor alt ved vårt kontor i Karlskrona, hvor det ble skapt et inntrykk av at omtrent alt skulle forsvinne. Sånn er det virkelig ikke, sier Telenors svenske informasjonssjef.
Saken oppdateres.