I 2007 gikk Steffen Tiedemann Christensen sammen med seriegründer Thomas Madsen-Mygdal om opprette en tjeneste for å la bedrifter opprette egne videonettsteder. Tjenesten 23 Video har spredd seg til 19 land og over 300 kunder, blant dem Lego og Carlsberg.
13. mars lanseres 23 Video i Norge, med Madeleine Holbye som stedlig leder.
Selskapet bak tjenesten kaller seg bare 23. De sier de fyller et tomrom i Norge, der de mener gode videotjenester for bedrifter glimrer med sitt fravær. Tjenestene deres skal «gjøre det mulig for bedrifter å enkelt sett oppe, designe og lage egne videonettsteder med sømløs merkevareintegrering».
Ifølge Holbye kan det slikt videonettsted settes opp til en brøkdel av kostnadene for alternativene på dette markedet. Med et eget videonettsted skal kundene oppnå høyere konverteringsgrad, bedre merkevarelojalitet og større engasjement.
I forkant av lanseringen har 23 sikret seg norske referansekunder, blant dem Rikskonsertene, Kreativt Forum, Kilroy, Vårt Land, ISS og Netcom.
Morten Skjelbred, Digital Manager i Netcom, forteller at de brukte Youtube for å promotere reklamefilmer og kundeservicefilmer, men manglet en fleksibel plattform til å trekke fram videoene på deres eget nettsted netcom.no. Det tok 23 én dag å sette opp en egen videoside for Netcom.
– Vi har nå samlet alle våre videoer på en side og kategorisert disse, slik at kundene våre både kan enkelt finne relevante filmer som løser de vanligste kundeservicespørsmålene, samtidig som de kan gjenoppdage klassiske reklamefilmer fra NetCom sitt arkiv. 23 har dermed hjulpet oss å utnytte potensialet med video på en mye bedre måte, sier Skjelbred.