FORBRUKERTEKNOLOGI

– Vi lager også klokke!

I motsetning til Apple velger Samsung å snakke.

Samsungs mektige mobilsjef, J.K. Shin, vil ikke la Apple herje alene med et eventuelt klokke-produkt. Nå forteller hans nestkommanderende at de også vil lansere en klokke.
Samsungs mektige mobilsjef, J.K. Shin, vil ikke la Apple herje alene med et eventuelt klokke-produkt. Nå forteller hans nestkommanderende at de også vil lansere en klokke. Bilde: Victor J. Blue/Bloomberg via Getty Images/All Over Press
19. mars 2013 - 09:14

De siste månedene har det gått spekulasjoner om at Apple vil lansere sin egen klokke, som tar opp i seg en god del funksjonalitet fra iPhone.

Intet er bekreftet (selvsagt) men kildene til tidligere velinformerte nyhetsorganisasjoner har fortalt at selskapet faktisk satser tungt. Da er det kanskje ingen stor bombe at Samsung nå velger å komme ut av klokkeskapet og fortelle om sine planer.

– Vi har forberedt et klokke produkt i lang tid. Vi jobber veldig hardt for å bli ferdig med det. Vi forbereder produkter for fremtiden, og klokken er definitivt ett av dem, sier Lee Young Hee, nestkommanderende i Samsungs mobilvirksomhet i et intervju med Bloomberg News.

Han ønsket ikke å kommentere på hvilke funksjonalitet en slik klokke vil få, hvor mye den vil koste eller når den eventuelt blir tilgjengelig for salg.

Forrige uke lanserte Samsung sitt nyeste mobil-flaggskip, Galaxy S 4, og de varslet at de ville komme med en ny toppmodell senere i år. Da uten Android, men basert på Tizen-plattformen.

Det er ikke så overraskende at den neste slagmarken om mobilmarkedet vil foregå innen klokke-segmentet eller andre produkter man faktisk ikler seg. Markedet for smarttelefoner begynner å nå et visst metningspunkt og veksten forventes å slakke betydelig av de nærmeste årene. Jakten på det «neste store» er derfor i gang.

– Kappløpet er i gang for å redesigne mobiltelefonen til noe du har på deg. Vi vil se formidabel konkurranse som kommer fra mange ulike steder: Fra håndsettprodusenter, de som lager tilbehør og faktisk også fra moteskapere, sier analytiker Marshal Cohen i NPD Group til Bloomberg News.

    Les også:

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.