I juli meldte Facebook at deres inntekter fra mobil annonsering har økt kraftig de siste månedene, og utgjør 41 prosent av deres omsetning i andre kvartal.
Les også:
- [25.04.2014] Tim Cook: – Ingen har fått til mobil betaling ennå
- [27.08.2013] Facebook verdt over 600 milliarder
- [25.07.2013] Sterkt fra Facebook


Ifølge Wall Street Journal er Facebook i ferd med å teste nok en inntektskilde på mobil, innen betalingsløsninger.
Ideen bygger på allianser med butikkjeder. Skal du kjøpe noe, kan du la Facebook fylle ut feltene i butikkens betalingsapp. Selve betalingen behandles da videre av butikkens app.
Facebook forklarer at poenget er ikke å ta over pengetransaksjonen, men teste ut hvordan de kan bidra til å forenkle bruken av butikkers apper i betalingssituasjonen.
Løsningen testes av herreekviperingen JackThreads.
Facebook kan ta seg betalt for å levere denne funksjonaliteten til butikkapper. De kan også få tilgang til enda mer data om sine brukere.