AVTALER & KONTRAKTER

Doffin sliter

Kunngjøringer må sendes med e-post til Sverige.

Direktoratet for forvaltning og IKT, Difi, er ansvarlig for innkjøpstjenesten Doffin. Men bytte av leverandør og ny tjeneste fra nyttår har vært alt annet enn knirkefritt.
Direktoratet for forvaltning og IKT, Difi, er ansvarlig for innkjøpstjenesten Doffin. Men bytte av leverandør og ny tjeneste fra nyttår har vært alt annet enn knirkefritt. Bilde: Marius Jørgenrud
10. feb. 2014 - 08:55

Ved årsskiftet byttet Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) leverandør av innkjøpsportalen Doffin, hvor alle offentlige anbud blir kunngjort. Men overgangen har vært alt annet enn smertefri, skriver Finansavisen mandag.

Den nye Doffin-portalen ble lansert 1. januar.

Brukerne har opplevd problemer med innlogging, brukerrettigheter og dårlig søkefunksjonalitet. Ifølge avisen fører feilene til at brukerne må sende kunngjøringene de vil ha på portalen på e-post til den svenske leverandøren EU-supply, hvor de blir lagt inn manuelt.

I fjor tapte skotske Millstream kontrakten om å levere Doffin til svenske EU-supply. Det svenske selskapet danket ut den forrige leverandøren på pris.

– Forutsetningen var at leveransen skulle være på plass til 31. 12. 2013 med basisfunksjonalitet. Det var den ikke, sier Andre Hoddevik, seksjonsleder i Difi til Finansavisen. Han bekrefter at det har vært innkjøringsproblemer, men sier at det aller meste nå er på plass. I løpet av februar skal alt være på plass.

    Les også:

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.