Microsoft er tydelig fornøyd med hvordan markedet har tatt i mot Office til iPad, som omfatter Word, Excel og Powerpoint i egne utgaver.
Bare én uke etter lansering i slutten av mars var det lastet ned 12 millioner Office-apper tilpasset Apples nettbrett.
Erfaring tilsier at Microsoft neppe ville røpet tallene hvis etterspørselen hadde vært avmålt eller skuffende.
Doblet
Under gårsdagens åpningsforedrag på TechEd-konferansen i Houston røpet Microsoft at antallet nedlastinger nå har steget til 27 millioner, over en dobling fra siste oppdatering tidlig i april, ifølge Business Insider.
Tallene er interessante å følge, ikke minst fordi produktet er tett knyttet opp mot Microsofts nye strategi hvor kundene selv skal kunne velge hvilken plattform de ønsker å kjøre programvaren på.
Word, Excel og Powerpoint kan lastes ned fritt til iPad, men gratispassasjerer får da bare anledning til å lese dokumenter.
Hvis man i tillegg vil opprette og redigere dokumenter kreves et aktivt Office 365-abonnement, som for tiden koster fra 549 kroner per år.
4,4 millioner privatkunder har et slikt abonnement, ifølge Microsofts nyeste kvartalsrapport som kom for drøyt to uker siden. Det var en økning på 1 million fra forrige kvartal.
Les også:
- [04.04.2014] Millioner har lastet ned Office til iPad
- [27.03.2014] Office er klar for iPad
- [11.02.2014] Hva Microsoft faktisk fornyer