Det er ikke så uvanlig å høre at Samsung henger litt etter designmessig, spesielt når det gjelder populære produkter som smartmobiler og nettbrett. Selskapet har ofte blitt beskyldt for å bruke litt vel mye plast og lansere produkter som ikke alltid fremkaller den «eksklusive» følelsen.
Det er blitt tatt grep i det siste, med smartmobiler som den ferske Alpha-modellen, med det er alltid rom for forbedring.
Samsung innser det tydeligvis selv, og har nylig ansatt en ny designsjef som skal få overordnet ansvar for selskapets visuelle profil.
Lee Don-tae, som designeren heter, er ikke en hvem som helst. Han har ledet det Londonbaserte designselskapet Tangerine, der blant annet Apples Jonathan Ive en gang i tiden var ansatt.
Lee har jobbet i Tangerine siden 1998, og har hatt ansvar for selskaper som LG, British Airways, Toyota - og Samsung. Han stod blant annet for designet til businessklassen for flyselskapet British Airways, som økte selskapets inntjening betydelig takket være en ny setekonfigurasjon.
Lee har allerede begynt i sin nye stilling, og ifølge Samsung vil han ikke bare jobbe med enkeltprodukter, men ha det overordnede ansvaret for selskapets designstrategi fremover.
Les også:
- [25.11.2014] Her kan du prøve Samsungs VR-briller
- [04.09.2014] Samsung legger ned pc-salget